Saturday, August 28, 2010

Kuih Raya Confinement

Salam....

Aktiviti 17 Ramadhan and hari ke 18 berpantang....
Semperna cuti nuzul pada 27hb Ogos 2010... aku mengambil kesempatan untuk membuat kuih raya... bukan untuk di jual tapi untuk anak-anak ku...

Ini adalah antara kuih kegemaranku..... Kuih Sarang Semut. Aku hanya buat 2 adunan sahaja memandangkan sekarang aku tengah berpantang dan tidaklah berapa nak larat...hehehe tapi semangat nak raya tu cukup kuat...huhuhu..


Close-up.... Kuih Sarang Semut....
Kuih ini aku buat bersama-sama dengan anak dara ku.. Qatrunnada...
Thank You Sayang... Tolong mama...


Dapatlah sebekas besar!!! jadilah untuk aku sekeluarga...
Anyway aku berterima kasih kepada orang yang memberi resepi ini pada ku... orang tu adalah member kamcing ku..."Kak Azah"...

Sebelum bulan puasa... aku pernah juga bawa kuih ni ke opis... ada gak member2 opis bertanya sama ada kuih ini untuk di jual ke? hehehe so far aku lum bersedialah nak jual kuih ni.... maybe next time and next..next... year...huhuhuhu itu pun kalu rajin... dan bergantung pada permintaan..

No comments: