Monday, October 12, 2009

My New Class... Photo Cake, Cupcakes and Fancy Cookies

Salam..


Hahahaha... dah lama aku tak join kelas untuk buat pastry dan seumpamanya.. last sekali aku join kelas-kelas macam tu.. 3 tahun lepas, masa tengah pregnant kan cik Baby.. tapi sekarang aku join kelas yang aku rasa ianya agak best dan unik.. yang aku tak tau.. so, pada hari ahad lalu, aku pun join kelas kek...


Seawal pagi lagi aku dah ready nak gi belajar.. cikgu lum siap mandi lagi aku dah sampai depan rumahnya.. mana taknya aku takut sesat, tapi alhamdulillah tak de sesat.. sebab tu la aku sampai awal...


Sebenarnya aku ada tujuan gi belajar deko kek ni.. sebab aku nak buat sendiri kek anak teruna aku (Qayyim) semperna hari lahirnya yang ke 6 pada 22hb. Oktober ni...Insya Allah.. Doakan semoga aku berjaya..


Inilah hasil pembelajaran aku... selama 1 hari...






Photocakes.... me and hubby

Pandangan dari atas.. Seme rose tu aku yang buat kecuali yang di tengah-tengah... Itu cikgu yang buat untuk tunjukkan caranya pada aku... dah lama tak buat rose tu... dulu aku dah pernah belajar buat, tapi dah lama tak buat rasa kekok la sikit...


Ini adalah pandangan dari bahagian tepi...


Inilah hasil deko aku untuk cup cakes... berasaskan fondant dan buttercream..



Fancy Cookies...

Inilah yang paling tak sabar sekali aku nak belajar... cookies memang kita boleh buat tapi nak belajar macam mane teknik nak mengkalerkan dia tu yang aku tak tau..



Testimonial...
Balik aje dari kelas...dan bila dah sampai di rumah aku tunjukkan kat anak dara aku... Nampaknya dia tertarik dengan Fancy Cookies... mungkin sebab dia warna warni...
Emmmm.... sedapnya gula dia... jilat..jilat...jilattt lagi.... sudahnya gula habis.. biskut tak habis... Itulah budak-budak...
Di sebabkan hari jadi Qayyim dah smakin hampir... dan dan aku punye mixer dah hilang coz tak ingat letak... so hari ni aku dah order mixer baru.... yang lebih besar sikit dan pastinya bukan hand mixer.. esok baru sampai.. Tak sabar... nanti dah sampai aku show off ...

No comments: