Sunday, November 15, 2009

Chocolate Moist & Cartoon Art Work Cakes

Salam...

Semalam aku telah menambahkan lagi satu kemahiran dan teknik menghasilkan kek... dari pagi aku kuar umah sampai la malam baru habis kelas aku tu... tapi sangat la berbaloi kerana aku dapat jumpa dan kenal dengan kawan-kawan baru yang very very spoting and very fun. Rakan sepembelajaran semalam ada dari Ipoh, Batu Pahat, Klang dan sekitar KL...
Anyway Thanks a lot for my hubby coz sanggup hantar dan ambil aku... Thank You My Dear.. kalau dia tak hantar aku memang boleh cari pergi sendiri dengan member, tapi balik memang tak boleh dah nak drive... kenapa??? hahahaha tapak tangan aku dah ke.......jang... sebab buat bunga ros coklat banyak sangat dan deko kek coklat. Asalnya cikgu aku suruh kita orong letak coklat rice je kat baagian tepi kek... tapi biasalah aku, nak wat lain sikit dari orang lain... hah!!! amik ko.. rupanya bukan senang nak buat hiasan di bahagian tepi dari coklat.. huh berpeluh beb... dah setengah jalan buat, rasa nak nangis pun ade.. dah la rushing nak balik cepat... coklat lak dah keras dan tak boleh nak kuar dari piping bag..huhuhu rasakan.... Tapi aku puas........
Dah banyak kelas yang aku attend, tapi, kali ni aku rasa lain sikit... kenapa??? Entah... tapi aku ade rasa keyakinan aku ade la sikit bertambah.... dengan ini... aku kini sudah ready to take the ORDER for the cakes and Fancy Cookies secara serious..... Buat kengkawan semua... please support me... thank you...
Jemputlah menjamu mata dengan hasil kerja aku... Chocolate Moist Cakes and Cartoon Art Work Cakes...




Inilah Chocolate Moist Cake yang aku hasilkan...
Cantik Tak? sedap tau rasanya....

Inilah Close-up... Roses of chocolate...
sampai lenguh-lenguh jari aku nak menyiapkan bunga ros ni


Close-up... Inilah decoration untuk bahagian tepi... inilah yang membuatkan aku separuh menyesal tak letak chocolate rise... tapi bila dah siap memang cantik dan bangga dengan diri sendiri..hehehehe




My Chocolate Moist Cakes.....

Price : RM45/kg and above... depend on decoration...




Inilah Cartoon Artwork Cakes Power Puff Girls...
saja aku pilih PPG coz anak-anak aku sukan PPG..





Close-up lagi.... Inilah decoration yang aku buat..
Purple Polkadot...
so sweet.... macam kek kahwin je..hehehehehe
boleh lah kita panggil "Kek Pengantin Power Puff Girls"






Inilah kek - kek yang aku hasilkan.....





Inilah My Cartoon Artwork Cakes.."Power Puff Girls"
Price: Rm38/kg and above... depend on Decoration
Vanilla Sponge Cake with Orange Filling or depand on request

No comments: